طراحی یک Footprint در Allegro بدون Wizard

Footprint

مطابق شکل زیر ابتدا وارد منوی File شده و New را انتخاب کرده و Package Symbol را انتخاب کنید.

Allegro32

در صفحه ی باز شده شما باید خطوط Grid را روشن کنید. برای این منظور طبق عکس زیر آن را فعال کنید.

Allegro33

سپس باید اندازه ی صفحه ی طراحی را انتخاب کنید. برای این منظور وارد منوی Setup شده و Design Parameters را طبق تصویر زیر انتخاب کنید.

Allegro34

در صفحه ی باز شده وارد پنجره ی Design شوید و واحد اندازه گیری را میلی متر انتخاب کنید و در قسمت Extents پهنا و ارتفاع را 20 میلی متر تنظیم نمایید.

Allegro35

بعد از این مرحله وارد منوی Design شده و سپس Grids را انتخاب کنید تا اندازه ی خطوط Grid را تنظیم نمایید.

Allegro36

طبق تصویر زیر در چهار قسمت نشان داده شده خطوط Grid را بر روی 0.5 میلی متر تنظیم نمایید.

Allegro37

چون LED پنج میلی متری به شکل دایره است باید چاپ راهنمای این LED را به شکل دایره رسم کنیم. برای این منظور وارد منوی Shape شده و Circular را انتخاب کنید.

Allegro38

بعد از این مرحله در گوشه ی سمت راست صفحه بر روی Options کلیک کنید تا پنجره ای مطابق شکل زیر باز شود که در این پنجره کلاس Package Geometry را انتخاب کرده و لایه را Assembly_top انتخاب کنید

Allegro39

سپس در صفحه ی مشکی رنگ شطرنجی مطابق تصویر زیر کلیک کنید و یک دایره به شعاع 2.5 میلی متر رسم نمایید (در تصویر زیر در پایین صفحه در قسمتی نوشته است Radius که این همان شعاع می باشد).

Allegro40

برای قرار دادن Pad ها باید خطوط Grid را کمتر کرد. برای این کار وارد منوی Setup شده و Grids را انتخاب کرده و مطابق تصویر زیر آن را روی 0.2 میلی متر تنظیم کنید.

Allegro41

سپس برای قرار دادن PAD برای Footprint وارد منوی Layout شده و Pins را انتخاب کنید.

Allegro42

سپس وارد Options در سمت راست صفحه بشوید و بر روی … کلیک کنید تا PAD دلخواه را برای قطعه ی جدید انتخاب نمایید (که در اینجا همان PAD از قبل طراحی شده را انتخاب می کنیم).

Allegro43

سپس موس را به صفحه ی مشکی رنگ بیاورید. مشاهده می کنید که PAD همراه موس است. آن را طبق تصویر زیر در درون دایره ای که قبلا رسم کردید، قرار دهید.

Allegro44

در تصویر بالا موس در وسط Footprint قرار دارد و در پایین صفحه مختصات وسط نقطه 17 و 6 می باشد. باید نقطه ی مرجع (یا همان Reference در Altium Designer که قطعه حول آن جابجا می شود و می چرخد) را به این نقطه بیاوریم. وارد منوی Setup شده و Design Parameters را انتخاب می کنیم و در قسمت Design در قسمت Move Origin عدد 17 و 6 را تایپ کنید. پس از تایپ مجددا این دو عدد صفر می شود و به قسمت Extents کپی می شوند. سپس کلید OK را فشار دهید. در این صورت شکل Footprint باید شبیه زیر شده باشد.

Allegro46

سپس برای نهایی سازی Footprint باید لایه ی Refdes را هم اضافه کنید. برای این منظور وارد منوی Add شده و text را انتخاب کنید. سپس در قسمت Options در سمت راست صفحه لایه ی Refdes را انتخاب کرده و سپس Silkscreen_top را انتخاب کنید. بر روی صفحه ی مشکی رنگ طراحی کلیک کنید و *D را تایپ نمایید. بجای * در *D عدد قرار خواهد گرفت (مثلا D1).

Allegro48

در نهایت در صفحه ی طراحی کلیک راست کرده و Done را انتخاب کنید. Footprint آماده است. فایل را با نام LED5mm ذخیره کنید

Allegro49

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *