جواب تمرین های میکروکنترلر

جواب تمرین

تمرین ها به صورت فشرده می باشند. شما می توانید تمرین ها را با نرم افزار Proteus باز کرده و شبیه سازی آنها را مشاهده نمایید. برای این کار از فایل DSN استفاده نمایید. فایل شبیه سازی با نرم افزار Proteus V7.0 به بالا باز می شود.


تمرین اول مربوط به چشمک زدن LED و تغییر مد کاری آن و نمایش آن روی LCD

University


تمرین دوم اتصال کلید به میکروکنترلر و روشن و خاموش کردن LED توسط آن

University


تمرین سوم (با فشردن بار اول و دوم کلید، موتور خاموش باشد. با فشردن بار سوم موتور روشن شود. با فشردن بار چهارم موتور روشن بماند و با فشردن بار پنجم موتور خاموش شود)


نمایش ساعت، دقیقه و ثانیه بر روی LCD کاراکتری بدون امکان تغییر زمان


نمایش ساعت، دقیقه و ثانیه بر روی LCD کاراکتری همراه با تغییر زمان

University

در این برنامه با اتصال سه کلید به میکروکنترلر می توان ساعت و دقیقه را تنظیم کرد. با فشردن کلید Set ابتدا ساعت با دو کلید UP و Down تنظیم می شود. سپس با فشردن مجدد کلید Set می توان دقیقه را تنظیم نمود و مجددا کلید set را فشار می دهیم و تنظیم ساعت و دقیقه انجام می شود.


کرنومتر و نمایش روی نمایشگر سون سگمنت

University

در این برنامه با فشردن کلید Start کرنومتر شروع به شمارش می کند و با زدن کلید Stop شمارش متوقف می شود. اگر کلید Zero فشار داده شود، شمارش صفر می شود.


نمایش اعداد صفر تا 9 بر روی نمایشگر دات ماتریس

University

در این برنامه متغیر C وظیفه ی شمارش اعداد از صفر تا 9 را بر عهده دارد. متغیر refresh جهت نایش هر رقم د مدت 1 ثانیه قرار داده شده است. در این برنامه در پوشه ی Bad برنامه بدون متغیر C نوشته شده است که برای این منظور 10 بار برنامه تکرار شده است که در این حالت حجم بیشتری را اشغال کرده است.


نمایش یک فلش به صورت متحرک بر روی دات ماتریس

University

 


One thought on “جواب تمرین های میکروکنترلر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *